Czym jest platforma ReachaBlogger?

Czym jest platforma ReachaBlogger?

  • Data publikacji: 25.05.2021, 11:02

Czasy pandemii doskonale uświadomiły wszystkim, że aktywność marki w internecie to podstawowa kwestia bytu każdej firmy. Obecność w internecie można zaznaczać na wiele sposobów, prowadząc aktywnie kanały w mediach społecznościowych, kupując reklamy graficzne czy w formie wideo. Istnieje jednak jeden sposób, który łączy w sobie wiele korzyści – influencer marketing.

 

Jakie korzyści daje współpraca z influencami?

Podejmując współpracę z blogerami wartością nie jest jedynie przekierowanie ruchu, jak ma to miejsce w większości innych form marketingu internetowego. Współpraca z influencerami to przede wszystkim:

- możliwość personalizacji formy reklamy,

- zyskanie wiarygodności,

- naturalna forma reklamy, która nie odstrasza i nie irytuje klientów,

- mierzalność efektów,

-linki budujące pozycję w wyszukiwarkach,

- długotrwałe efekty podjętej współpracy, co jest ewenementem, ponieważ większość form reklamy przynosi rezultaty tylko dopóki płacimy. Współprace z influencerami potrafią przynosić korzyści nawet lata po zakończeniu wszystkich działań.

 

Czy istnieje coś takiego jak baza influencerów?

Tak, jednym z liderów polskiego rynku jest platforma ReachaBlogger.pl, z której korzysta już ponad 1 300 reklamodawców, dla których dostępne jest około 7 000 ofert influencerów, w tym blogi webowe, Instagramy, YouTuby, TikToki, Facebooki, Linkediny, Twittery, Pinteresty, Podcasty, Twitche i inne.

Platforma ReachaBlogger, którą przedstawić można również jako wyszukiwarka influencerów to doskonałe miejsce zarówno dla reklamodawców szukających influencerów do współpracy, ale także bardzo przyjazna platforma dla influencerów, w której bardzo łatwo pozyskać zlecenia dla twórców wszelkich branż.

 

Oferta platformy jest bardzo szeroka, ponieważ składają się na nią między innymi:

- influencerzy kulinarni

- influencerzy parentingowi

- influencerzy technologiczni

- influencerzy ekologiczni

- influencerzy gamingowi

I wiele innych mniejszych i większych kategorii, a w każdej influencerzy działający na YouTube, Instagramie, blogach, TikToku i we wszelkich innych zakamarkach sieci.

Ile kosztuje influencer?

Jest to temat bardzo szeroki i zależy przede wszystkim od zasięgów danego influencera oraz zakresu podejmowanej współpracy, najtańsze publikacje blogowe można kupić już za 50 zł, a najdroższe oferty dochodzą do 45 000 zł. Oczywiście to od zleceniodawcy zależy na kogo się zdecyduje, a może to zrobić w dwojaki sposób:

- poprzez zakup publikacji od influencera z katalogu ofert, co działa podobnie do zakupów na Allegro

lub

-poprzez dodanie zlecenia w formie briefu, do którego influencerzy zgłoszą się sami, przedstawiając propozycje i wizje współpracy. Następnie zadaniem reklamodawcy jest wybór najlepszej oferty spośród zebranych. Koszt takiego zlecenia to 30 zł netto za 30 dni, a zlecenie dodatkowo można wesprzeć mailingiem, aby zebrać szybko dużą ilość ofert, co kosztuje 100 zł netto za jeden mailing.

Warto również podkreślić, że sama rejestracja oraz korzystanie z platformy jest darmowe i to zarówno od strony dla influencera jak i reklamodawcy. ReachaBlogger pobiera prowizję w wysokości 15% od każdego zrealizowanego zlecenia, która pokrywana jest z wynagrodzenia influencera. Należy przy tym zaznaczyć, że w zamian za prowizję influencerzy zyskują stabilną i stale rozwijaną platformę, transparentne rozliczenia i szybką wypłatę wynagrodzenia na konto. Na ReachaBlogger zrealizowano już 17 000 współprac, a platforma prężnie działa i rozwija się od 2014 roku, co dostrzeżono i nagrodzono trzema branżowymi nagrodami: Orzeł Innowacji, Nagrodą za Innowacyjność, przyznaną przez Polską Agencję Przedsiębiorczości oraz Certyfikatem Nowoczesne Przedsiębiorstwo. Z całą stanowczością można stwierdzić, że nie ma drugiej tak transparentnej, intuicyjnej i rozwiniętej strony dla influencerów.

 

Inne ważne funkcje i udogodnienia, które zapewnia ReachaBlogger:

- system filtrów, który umożliwia reklamodawcy łatwe zawężenie listy influencerów do kilku czy kilkunastu najlepszych ofert,

- możliwość realizowania dzięki platformie influencer marketingu na szeroką skalę,

- możliwość sprawnego kupowania publikacji od dziesiątek micro i makroinfluencerów,

- wsparcie BOK na wysokim poziomie,

- niezwykle intuicyjny UX platformy, zarówno od strony influencerów, jak i reklamodawców.

 

 

Źródło: Artykuł partnerski