Dropshipping – dla kogo przeznaczony jest ten model biznesowy?
- Data publikacji: 10.03.2024, 10:00
Dropshipping cieszy się dużą popularnością. Stał się atrakcyjnym modelem biznesowym zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców. Czy nadaje się również dla innych? Kto może skorzystać na tej elastycznej i niskobudżetowej formie prowadzenia działalności gospodarczej?
Grupy docelowe
Niska bariera wejścia i brak konieczności inwestowania w magazyn – nic dziwnego, że dropshipping przyciąga coraz większą liczbę osób zainteresowanych prowadzeniem biznesu online.
Trzeba jednak ustalić zawczasu, czy model ten będzie na pewno pasować do czyjegoś profilu. W tym celu należy zrozumieć własne:
-
cele;
-
zasoby;
-
preferencje.
Wiedza ta pomoże właściwie nakreślić kierunek biznesu, a także uporządkować wszystkie zamierzenia dotyczące m.in. prognozowanych zarobków. Innymi słowy, umożliwia to świadome i przemyślane podejmowanie decyzji firmowych, a nawet rezygnację w przypadku, w którym może okazać się, że rozwiązanie to będzie niekorzystne.
Wszystkie zasoby są ograniczone i trzeba nauczyć się efektywnie je wykorzystywać. Przedsiębiorcy z określonym kapitałem początkowym mogą wyeliminować za pomocą modelu dropshipping kilka istotnych inwestycji (m.in. dotyczących tworzenia zapasów produktowych) – będą musieli przeznaczyć jednak więcej czasu wolnego na stworzenie brandu.
Kto więc skorzysta na sprzedawaniu towaru należącego do różnych hurtowni? Są to przede wszystkim:
-
przedsiębiorcy i właściciele startupów;
-
twórcy treści oraz influencerzy;
-
eksperci i pasjonaci niszowi.
Przedsiębiorcy i właściciele startupów
Zestawienie otwierają początkujący przedsiębiorcy i właściciele startupów. To dlatego, że mogą założyć własny biznes bez obawiania się o konieczność dużych inwestycji. Dropshipping może stanowić świetną platformę testową dla własnych pomysłów, ponieważ zapewnia realnych konsumentów. To doskonały sprawdzian, z którego wynikami można zapoznać się niemalże natychmiastowo.
To ważne, aby wiedzieć, że z dropshippingu można korzystać nawet bez zakładania firmy (pod warunkiem nieprzekraczania określonych zarobków miesięcznych) – więcej na ten temat można dowiedzieć się pod adresem internetowym https://blog.sky-shop.pl/dropshipping-bez-firmy.
Twórcy treści oraz influencerzy
Następni są twórcy treści i influencerzy. Mają oni ugruntowaną pozycję w mediach społecznościowych (lub na blogach), a dzięki temu mogą wykorzystać dropshipping do monetyzacji swojego audytorium. Muszą jedynie zająć się sprzedażą produktów będących zgodnymi z ich marką osobistą oraz interesami odbiorców – wówczas wszystko stanie się naturalnym rozszerzeniem oferty dla fanów.
Posługiwanie się niewłaściwymi produktami (np. cechujących się złą jakością) może doprowadzić do szkód wizerunkowych, a tym samym przyczynić się do problemów finansowych.
Eksperci i pasjonaci niszowi
Z własnego audytorium korzystają także eksperci i pasjonaci niszowi. Mogą zaoferować wartość dodaną poprzez ekspertyzy i kurację asortymentu (uznaje się to za trudno dostępne w szerokim handlu). Dropshipping staje się wówczas doskonałą ścieżką do przekształcenia hobby i zainteresowań w dodatkowe źródło dochodu.
Kluczowe umiejętności w dropshippingu
Branża e-commerce stale się rozwija. Wymusza to na zainteresowanych gotowość do nauki, ponieważ muszą być zawsze na bieżąco z nowymi trendami i technologiami.
Oprócz tego przedsiębiorcy powinni rozumieć doskonale rynek, a w wykonaniu tego zadania przyda się analityczny umysł i umiejętność posługiwania się narzędziami matematycznymi – przyda się m.in. do analizy popularności produktów i zachowań konsumentów, a tym samym ułatwi dokonywanie prawidłowych wyborów dotyczących asortymentu i strategii marketingowych.
Biznesmeni muszą także czasami negocjować; przydaje się to np. to utrzymywania dobrych stosunków z niezawodnymi dostawcami. Niektórzy używają tej zdolności do zmieniania warunków współpracy i zapewnieniu sobie terminowości wszystkich dostaw. To wszystko można uznać za kluczowe względem rentowności prowadzonego przedsięwzięcia gospodarczego.
Jak rozpocząć przygodę z modelem dropshipping?
Od czego powinny rozpocząć swoje działania osoby, które uznały, że dropshipping jest przeznaczony właśnie dla nich? Od stworzenia strony internetowej i znalezienia dostawców.
W wykonaniu tego zadania mogą okazać się pomocne różne platformy – takie jak m.in. Sky-Shop – które stanowią skomplikowane narzędzia usługowe. Zapewniają:
-
możliwości konfiguracji sklepów internetowych (bez konieczności dysponowania wiedzą programistyczną);
-
integracje z różnymi hurtowniami;
-
szansę obecności na różnych witrynach sieciowych.
Ponadto dostarczają wsparcie i porady dotyczące prowadzenia e-commerce w modelu dropshippingowych; zaliczyć do tego można sprawdzające się praktyki dotyczące marketingu, SEO (ang. Search Engine Optimization), obsługi klienta i sposobów optymalizacji konwersji.
Jakie produkty wybrać do sprzedaży w modelu dropshipping?
Należy wybierać produkty trudno dostępne w tradycyjnych sklepach detalicznych lub oferujące unikalną wartość dla konsumentów. To kluczowe dla wyróżnienia się na tle wszystkich rywali w środowisku online.
Sprzedawane towary cechujące się niską wartością jednostkową i marżą mogą nie pokrywać kosztów marketingowych i operacyjnych. Trzeba skupić się na artykułach zapewniających wystarczający zysk (przy uwzględnieniu uśrednionej ilości transakcji w ciągu miesiąca).
Niektórzy przedsiębiorcy decydują się wyłącznie na wybór produktów o niskim odsetku zwrotów. Należą do nich rzeczy plastikowe, np. etui na telefony i tablety, które są tanie (konsumentom nie chce odsyłać się ich w razie wystąpienia ewentualnych problemów). Z tego względu unikają zwłaszcza elektroniki i gadżetów mechanicznych.
Dodatkowe pieniądze można zdobyć na towarach o dużym potencjale powtarzalnych zakupów!
Lista polecanych produktów
Przykładowe produkty na sam początek to:
-
akcesoria do smartfonów;
-
ekologiczne;
-
gadżety do domu;
-
artykuły dla zwierząt domowych;
-
sprzęt fitness.
Podsumowanie
Dropshipping jest przeznaczony dla osób kreatywnych i pomysłowych, ale tych, które nie lubią zbędnego ryzyka. To właśnie ta grupa może wykorzystać wszystkie korzyści tego modelu biznesowego.